Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ženská nedá pokoj, dokud se nevyrodí

říkával můj bývalý kolega, hrdý otec tří dcer. A já mu dávám za pravdu. Jen nevím, jak poznám, že už jsem vyrozená.   

Lépe řečeno, není to tak dávno, kdy jsem prohlašovala, že otázku rození mám navždy vyřešenou. Tři děti, navíc střídavě dcera - syn - dcera představují splnění mého snu o velké rodině.

Jenže přišel den, kdy ze tří dětí zůstalo doma jen jedno. Nejprve odešla do studentské Olomouce dcera, právě teď odchází do stejného města i syn. 

Odjel včera těsně po poledni. Je to jen pár hodin. A najednou je tu zvláštní pocit ticha, prázdnoty, samoty. Manžel do večera v práci, doma jen já a má ,od příštího úterý, už "třeťačka".

Venku se dříve stmívá, vedle mě sklenička vína a i když neustále pobíhající, jen jedno dítě. Vím, že o víkendu se snad budou "študáci" vracet domů. Jen se bojím, že už to nikdy nebude tak, jako dřív.

A do této pozdně letní nostalgie mi jen tak přeběhla přes cestu těhotná spolužačka. Myšlenky se překvapivě stáčí na samý začátek, do doby početí prvního dítěte.

Jsem stará. V internetových diskuzích jsou odsuzovány matky po čtyřicítce. Je to prý nezodpovědnost.  Asi na tom něco bude. Manžel by o dalším dítěti už taky neuvažoval.

Vím, přemýšlet o čtvrtém dítěti je blbost. Prostě to chce jen čas, než se vnitřně srovnám.  

Přesto si říkám, jsem už opravdu vyrozená?     

Autor: Kateřina Matušková | úterý 25.8.2015 20:17 | karma článku: 14,96 | přečteno: 1089x
  • Další články autora

Kateřina Matušková

Co vede rodiče učit své děti doma?

Naše vesnická základní škola umožnila poprvé ve své historii sedmi rodičům učit své děti doma. Čtyři děti jsou z okolní vesnice, jedno pobývá v zahraničí, dvě nevím, odkud jsou.

1.9.2015 v 20:41 | Karma: 17,18 | Přečteno: 1023x | Diskuse| Ona

Kateřina Matušková

Proč ženy lžou a převážně svým mužům

Tak dámy, ruku na srdce. Která z vás ještě nikdy svému muži či příteli nelhala? I zatajování je lež. Takže, kolik je nás pravdomluvných? Odhaduji, že pramálo.

27.8.2015 v 16:40 | Karma: 12,89 | Přečteno: 887x | Diskuse| Ona

Kateřina Matušková

Nemějte slitování s důchodci šlapajícími na Lysou či jinou horu

A myslím to vážně. Ráno jsem si přivstala a spolu s kamarádkou, profesionální fitness trenérkou, se vydala na nejvyšší horu Beskyd - Lysou horu.

26.8.2015 v 19:07 | Karma: 32,74 | Přečteno: 2237x | Diskuse| Ona

Kateřina Matušková

Jak jsem řvala z balkonu

Považuji se za celkem klidného a optimisticky laděného člověka. Ale jsou věci, které mě vytáčí tak, že řvu z balkonu z plných plic - seč mi síly stačí.

24.8.2015 v 21:37 | Karma: 20,84 | Přečteno: 1507x | Diskuse| Ona

Kateřina Matušková

Zase jednou šťastná, proč by ne?

No a co, že se nemůžu stát adeptkou na členku junior dream teamu časopisu Elle. Ne, že bych nechtěla. Chtěla, ale jsem stará.

29.5.2015 v 15:56 | Karma: 8,44 | Přečteno: 425x | Diskuse| Ona

Kateřina Matušková

Bouříme

Ač je poslední březnový den, kdy by se daly očekávat spíše hřejivé sluneční paprsky, venku se žení všichni čerti. A je tady první letošní bouřka. V osm hodin večer. Téměř černou oblohu křižují blesky, za nimi bouří hrom a k zemi se snáší ostré ledové kapky. V okolí žaludku mám zvláštní, lehce nevózní svíravý pocit.

31.3.2015 v 20:50 | Karma: 8,60 | Přečteno: 220x | Diskuse| Ona

Kateřina Matušková

Setkání se smrtí

Smrt, lítost, beznaděj, vztek, odpuštění, stmelení, pomoc, život. To je jen pár slov, které mě napadají, když píši o setkání se smrtí.

23.1.2015 v 16:10 | Karma: 10,41 | Přečteno: 529x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Matušková

Na prázdniny na Vltavu a třeba i s dítětem a bez partnera

Je to již několikátý rok, co vyrážím na prázdniny bez manžela, jen s jednou nebo dvěma dcerami. A je to bezva.

11.8.2014 v 18:22 | Karma: 7,66 | Přečteno: 377x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Matušková

Konečně prázdniny

I když je to už nějaký ten pátek, co jsem opustila školní lavice, prožívám dnes zvláštní pocit příjemného uvolnění.

27.6.2014 v 18:15 | Karma: 7,59 | Přečteno: 343x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Matušková

Hledám dítě v malém bytě

Byl to neuvěřitelný zážitek. Ještě teď se vzpamatovávám z prazvláštní hry, které jsme kdysi v původní podobě říkali "na schovku".

12.6.2014 v 17:17 | Karma: 13,41 | Přečteno: 744x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Matušková

Takhle si plánuji léto

A je opět tady. Léto. Období, ve kterém prožívám obrovský vnitřní boj o to, jak ho chci prožít.

11.6.2014 v 20:19 | Karma: 7,11 | Přečteno: 310x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Matušková

Včerejší versus dnešní

Nevím, jak je to v jiných domácnostech, ale u nás se docela často řeší problém s množstvím chleba.

5.6.2014 v 18:40 | Karma: 10,98 | Přečteno: 805x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Matušková

Jsem jen obyčejná ženská

Nesnáším nespravedlnost, násilí a květák. Mám ráda veselé lidi, Montmarter s basilikou Sacré-Coeur, sýry a gin s tonikem.

4.6.2014 v 21:16 | Karma: 12,29 | Přečteno: 864x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Matušková

Plandá ti tělo

O víkendu jsem pozvána na oslavu kulatých narozenin mé kolegyně. Moc se těším. Nevím, co budu dělat.

3.6.2014 v 17:34 | Karma: 15,36 | Přečteno: 806x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Matušková

Proč zrovna já mám zaostalé rodiče?

Přesně tak zněl dotaz mého syna, když jsem se před chvíli vrátila z práce a on přede mnou hrdě stál v roztrhaných riflích.

2.6.2014 v 18:46 | Karma: 16,61 | Přečteno: 1534x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Matušková

Dva plesnivé palce na pláži

Jistě mi dáte za pravdu, že není reklama jako reklama. Já rozděluji reklamu na tu, co mě pobaví, reklamu normální, která mě tak nějak míjí a reklamu, která mě rozčiluje.

1.6.2014 v 18:37 | Karma: 14,47 | Přečteno: 1230x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Matušková

Jak mou kuchyni poctila návštěva z Tibetu a Vatikánu

Asi vypadám nezdravě a taky nešťastně. Proč jinak by se mi během posledních dnů sešly v kuchyni léčivé mikroorganismy z Tibetu a těsto na štěstí z Vatikánu.

30.5.2014 v 20:36 | Karma: 6,78 | Přečteno: 555x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Matušková

Mým dětem k svátku

Vím Ivano a Vítku, že už jste dospělí a dítětem je podle vás jen Magda. Ale není to tak úplně pravda. Všichni tři jste mé děti a vůbec nezáleží na tom, kolik vám je let. A tak to zůstane navždy. Moc si přeji, jen na pár dní, být jako vy.

29.5.2014 v 19:32 | Karma: 13,34 | Přečteno: 426x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Matušková

Žena stěhovavá

Můj život se skládá z různě dlouhých a na různé věci zaměřených období. Je nutno říci, že do každého nového období se vždy vrhám přímo po hlavě, někdy bezhlavě a s neuvěřitelnou dávkou energie. Svými přesvědčovacími schopnostmi jsem schopna strhnout pro své nadšení i lidi z blízkého okolí. Má neukojitelná zvídavost mě nutí vrhat se do stále náročnějších činností.

28.5.2014 v 12:22 | Karma: 10,44 | Přečteno: 559x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Matušková

Vařím, vaříš, vaříme - vaří už snad celé Česko

Nevím, jestli je to dáno tím, že k vaření nemám až tak vřelý vztah, ale čeho je moc, toho je příliš.

26.5.2014 v 19:36 | Karma: 13,13 | Přečteno: 768x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 42
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 751x
Jsem především matka tří dětí, manželka a optimistka, která se ráda dívá kolem sebe, sleduje, co se v okolí děje a ve volných chvílích vše zajímavé zaznamenává do deníku.